Terlaemen’s Cup Zolder

Op zondag 15 maart kwam ik aan de start in de BMW Clubsport Trophy waar ik het stuur deelde met Bernard Claes op de #3 BMW van ET Racing.We waren op voorhand wat sceptisch omdat de BoP (Balance of Performance) niet echt in ons voordeel zou spelen. Afwachten dus wat het zou geven in de wedstrijd zelf.

In de voormiddag regende het genoeg in Zolder om de kwalificatie in natte omstandigheden af te werken. Bernard begon heel goed en kon de wagen meteen op P1 zetten. Na 3 rondjes kwam hij binnen, mijn beurt om een aantal rondjes af te werken. In het begin even zoeken, en nadien hele tijd gele vlag gehad door een wagen die vast stond in het grind net aan de buitenkant, onmogelijk om dus een snel rondje te rijden. We zakten daardoor weg naar de 4de plek in onze klasse. De sessie werd dan even onderbroken door een rode vlag en het team besloot om de semi-slicks te monteren, in mijn ogen was het toen nog te vroeg. Bernard probeert nog een goede tijd neer te zetten maar blijft ver van zijn best-lap eerder in de sessie. We stonden uiteindelijk P8 in onze klasse wat niet meteen een goede uitgangspositie was voor de wedstrijd.

Bernard nam de start van de wedstrijd en kon vrij vlot opschuiven richting P3 in onze klasse. Doordat hij zich een weg naar voor moest werken verloren we zo wat tijd op de koplopers maar niks was verloren toen hij na goed 40 minuten binnenkwam voor onze 1ste wissel. Ik neem het stuur van hem over en na de wissels lagen we meteen op kop. Dat vond ik op zich al vrij vreemd maar heb daar verder niet bij stil gestaan. Ik rij ongeveer 1u10 door en kan onze voorsprong uitbouwen op Valentino Racing die 2de reden op dat moment. Als ik binnen kom liggen we 1’20 voor op Valentino Racing en dus comfortabel aan de leiding. Bernard moest het dus gewoon nog rustig afwerken. Plots krijg ik echter te horen dat onze 1ste stop 30 seconden te kort was.We kregen dan de keuze om ofwel nog een extra stop te doen (van 3 minuten) of 2 ronden penalty te krijgen op het einde vd wedstrijd. We kozen voor de stop omdat ons dat minder tijd zou kosten. Daardoor vielen we echter terug naar P4 in onze klasse wat het feestje in het water liet vallen. Er moet ergens een fout zijn gebeurd tijdens het timen van onze 1ste stop. We weten nu dus waar we volgende keer op moeten letten…

Het team heeft super werk geleverd (zo hebben ze nog rechtsachter de ophanging moeten repareren tussen qualy en de wedstrijd!) en ik denk dat zowel Bernard als ik geen steken hebben laten vallen.

10446331_608806475918582_35005338917930156_o.jpg

Geef een reactie