8u Mol in Action

Op 9 februari vond de 8u van Mol in Action plaats.

Ik sprak met Stefan Verhofsté enkele maanden van tevoren af om deze wedstrijd samen te rijden.
Een week voor aanvang liet Mathias Grooten ons weten dat hij eventueel wel met ons wou rijden, mooie aanwinst voor het team!

Op zondag was het dan eindelijk zover, om 9u werden de piloten verwacht in Mol voor de laatste administratieve zaken in orde te brengen.
Om 10u begon de briefing meteen gevolgd door de kartloting. Ik lootte voor ons team kart 12, aanvankelijk een middenmotor dachten we.

Stefan warmde de kart op en vertelde me na 20 minuten dat de motor inhield in trage bochten en soms zelfs sputterde. Ik reed vervolgens ook 20 min in de vrije training en merkte net hetzelfde. Mathias reed de laatste 10 minuten van de training. Bij het vergelijken van onze tijden bleek dat we allen binnen 1 tiende van elkaar zaten, een opsteker!

Mathias nam de kwalificatie voor zijn rekening en kwalificeerde zich verdienstelijk als 4de. Meer zat er zeker niet in aangezien de koppeling nog eens doorslipte. Bij de start slipt de koppeling opnieuw en verliest hij meteen 2 plaatsen puur op vermogen. Nadien raakt hij nog eens half vast en reden we na 1 ronde op plaats 9. Mathias stormde echt terug naar voor en na 40 minuten reden we terug op de 4de plaats met ongeveer 30 seconden achterstand op JPR-racing (Kenny Verbinnen) en F&I Gamma (Ruben Boutens).

Tijdens de eerste kartwissel trok Mathias kart 18 wat zeker geen topper was. Hij kon zich echter verder opwerken naar P3 door enorm constant te zijn gedurende zijn 2de stint. De 3de kart was 14 en daarmee was hij meteen 3 tienden sneller dan voordien, hij reed de achterstand op de leiders voor een groot deel dicht gedurende 20 minuten!

Na 20 minuten nam Stefan het van hem over en hij zette de snelle tijden meteen verder. Binnen de 30min reden we op kop. Stefan kon een kloofje slaan met Mol in Action (Christophe Verhoeven op dat moment aan het stuur).

Onze volgende kart was 21, daarmee kon Stefan verder wegrijden van Christophe die toen een slechte kart had. Stefan bleef ondertussen zeer constant een reed ongeveer 10 seconden voorsprong bijeen alvorens de volgende kartwissel werd uitgevoerd.

Ditmaal kregen we kart 20, een middenmotor waarmee we wat tijd verloren op Mol in Action die toen met 22 reden. Christophe nam de leiding terug over naar het einde van die stint en kon een kloof van 5 seconden bijeen rijden op Stefan tot het einde van de stint.

Stefan voerde voor hem de laatste kartwissel uit en trok kart 11. Veruit de beste kart die in de rij stond. We waren er dus zeker blij mee! Mol in Action had ondertussen kart 15 wat 1 v/d snelste karts was. Na een snelle wissel tussen Stefan en mij kwam ik maar net voor Mol in Action de baan op, met 1 ronde voorsprong weliswaar!
Ik verdedigde meteen om onze ronde voorsprong veilig te houden aangezien ik makkelijk 2 tienden per ronde trager was met die kart.

Na de kartwissel trok ik kart 26, alsook een zeer snelle kart. Ik kwam net buiten achter Mol in Action maar kreeg meteen blauw aangezien ik hen ging dubbelen. Met de 26 was ik continu snelste op de baan en kon ik verder wegrijden van Mol in Action en JPR-racing (op dat moment 3de). Ik verbeterde in die stint ook de beste raceronde naar 39.385!

Na een goede en constante stint lootte ik tijdens de laatste kartwissel kart 22. Alsook een zeer snelle kart. Ik kon onze voorsprong blijven uitbouwen en stopte met pushen een goed kwartier voor het einde van de wedstrijd om geen risico’s meer te nemen.

We wonnen de wedstrijd met een voorsprong die uiteindelijk net geen 3 ronden bedroeg. Een super resultaat na een foutloze wedstrijd waarbij we allen geen steek lieten vallen in zowel onze stints als onze wissels die telkens (zeer) snel waren.

Als extra prijs kregen we een trackday cadeau op circuit Zolder aangeboden door Racekicks.com! Wordt vervolgd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *