Vrij last-minute besloot ik toch mee te doen aan de jaarlijkse kick-off street race in Brugge georganiseerd door Kart-Events.be op zondag 09 april.
De wedstrijd zelf duurde 4u voorafgegaan door een 30 minuten durende kwalificatie. De goede organisatie achter deze street race in combinatie met het stralende weer maakten er een mooie dag van!
Via FKI en Dimitri Kokken werd ik samen met Opnithi Puyato ingeschreven onder FKI.BE 4 (waarvoor dank!).
Oorspronkelijk dacht ik dat een podium wel haalbaar zou moeten zijn in het 28-koppig startveld.
Opnithi nam de eerste 15 minuten voor zijn rekening en wist ons naar een mooie tweede plaats te rijden achter FKI.BE 2 met op dat moment Philippe Kerssebeeck aan het stuur. Ik nam het na 15 minuten van Opnithi over en kon onze tweede plaats vasthouden en wist ons op 0,25s van de pole te kwalificeren. Zelf hadden we een bonus van iets meer dan 3 tienden op de derde plek waar we mijn Traxxis teamgenoten terugvonden onder Traxxis Kartzone.be.
We besloten de wedstrijd in te delen in twee stints van elk twee uur en onze tweede verplichte pitstop uit te voeren wanneer we vast kwamen te zitten in verkeer. Tijdens het eerste en het laatste half uur mocht elk team telkens twee shortcuts nemen, een extra strategisch element!
Tijdens mijn stint kon ik twee uur lang relatief eenvoudig aanpikken bij Philippe, ik besloot in zijn bumper te blijven rijden aangezien wegrijden quasi onmogelijk was met de vele slipstream mogelijkheden. De kartwissels waren namelijk zo bepaald dat je telkens de kart kreeg van het team op de positie voor je, op die manier waren we zeker dat onze tweede kart ook zeker een goede was. Echter werd dit gedurende de eerste sint aangepast waardoor ik in principe wel een poging had kunnen wagen om van Philippe weg te rijden. Na de kartwissel kwam ik als leider de baan op en kon ik een kloof slaan op Philippe Kerssebeeck, het begon er goed uit te zien al was de buit toen verrevan binnen. Onze tweede kart was een pak minder snel in vergelijking met de eerste, en #1 Standwork met Kris Cools aan het stuur van een snelle reserve kart, kwam snel dichterbij.
Ondertussen had Opnithi het stuur van me overgenomen en hij kon de leiding tot een 10-tal minuten voor de tweede kartwissels behouden. Johan, die het stuur had overgenomen van Kris, ging hem proper voorbij maar Opnithi kon de schade tot een minimum beperken door de kloof relatief klein te houden. Toen Standwork hun tweede kartwissel deed kon Opnithi nog een aantal ronden doorrijden omdat wij pas als 27ste (#27) onze kartwissel moesten doen. Doordat Johan even moest wennen aan de nieuwe kart kon Opnithi de leiding virtueel terug overnemen en toen hij zijn kartwissel had afgewerkt kwam hij een aantal kartlengtes voor Johan de baan op. Al snel werd duidelijk dat onze derde kart een stuk beter was dan onze vorige. Opnithi kon het laatste uur de kloof van 2 seconden vergroten naar een marge van meer dan een halve minuut om zo onze overwinning veilig te stellen!
Enorm tevreden met dit resultaat, eindelijk nog eens een vlekkeloze wedstrijd waar alles op zijn plaats viel!